Základný model plne programovateľnej riadicej jednotky motora zn. VEMS, určený pre 4-valcové atmosférické motory (bez prepĺňania) využívané na závodenie v akejkoľvek disciplíne (drag, drift, slalom, okruh, rally, autocross, ...atď).
Vhodná najmä pre modely Punto I.+II., Coupé 16V, Palio, Lancia Y,...a ostatné so zapaľovaním "wasted-spark"
Riadiaca jednotka VEMS umožňuje nastavovanie bohatosti zmesi, hodnoty predzápalu, a ďalších funkcií v reálnom čase pomocou osobného počítača (bez nutnosti vypnutia motora).
Veľmi efektívne a rýchlo je možné kedykoľvek upraviť pamäťové mapy v RJ po vykonaní akýchkoľvek mechanických úprav alebo na pre nastavenie motora pre konkrétnu závodnú trať.
Vhodné pre 1-4 valcové motory s jednou alebo dvoma zapaľovacími indukčnými cievkami ("wasted-spark") alebo až so 6 aktívnymi indukčnými cievkami.
K riadiacej jednotke je možné pripojiť až 8 vstrekovačov (závisí od počtu využitých výkonových výstupov).
Pred objednávkou sa vždy informujte o vhodnosti produktu pre Vaše vozidlo !!!
Výber a montáž riadiacej jednotky zverte prosím odbornému personálu.
Základná charakteristika modelu BASE:
- Zapaľovanie: 2x výstup na zapaľ.cievku + 6x digitálny výstup
- Vstrekovanie paliva: výstup na max. 8 vstrekovačov (štandardne - nízkonapäťový flyback)
- Snímanie tlaku nasávaného vzduchu (MAP): pomocou interného alebo externého snímača
- Snímanie teploty výfukových plynov (EGT): NIE
- Snímanie klepania (Knock): NIE
- Pripojenie pre LCD displej: Voliteľné (štandardne - NIE)
- Imobilizér (i-Button) : Voliteľné (štandardne - NIE)
Podrobná charakteristika riadiacej jednotky:
Funkcie:
- riadenie chodu motora pomocou stratégie "Speed-density" (riadenie pomocou otáčok a tlaku vzduchu v sacom potrubí) alebo "Alpha-N" (riadenie pomocou otáčok a uhla otvorenia škrtiacej klapky)
- funkcia ochrany motora proti "pretočeniu", prehriatiu, spaľovaniu chudobnej zmesi,...atď
- ovládanie ďalšieho príslušenstva (vodné čerpadlo, ventilátor, palivové čerpadlo, variabilné časovanie ventilov,...atď)
- závodné funkcie ( Launch control, ALS, WOT Shift-cut, N2O-nitro control, Trans Brake Creep,...atď)
- možnosť využitia niekoľkých z 8 vstrekovačov ako sekundárnych, ktoré budú v činnosti iba pri prekročení určitých otáčok, polohy plynu alebo určitého plniaceho tlaku,
- logovanie (nahrávanie) dát zo snímačov do PC počas jazdy a následné ľahké čítanie a vyhodnocovanie
Vstupy:
- snímanie polohy kľukového hriadeľa a otáčok motora *
- snímanie polohy vačkového hriadeľa *
-snímanie polohy plynového pedála (škrtiacej klapky) *
-snímanie tlaku (podtlaku) v sacom potrubí *
- snímanie atmosférického tlaku vzduchu **
- snímanie teploty v sacom potrubí *
- snímanie teploty chladiacej kvapaliny *
- snímanie bohatosti zmesi širokopásmovou lambda sondou (nie je súčasťou dodávky) **
- snímanie rýchlosti vozidla (kolies) s možnosťou výpočtu zaradeného rýchlostného stupňa *
- snímanie polohy vozidla a údajov z GPS **
- programovateľné vstupy od rôznych spínačov ( brzdový / spojkový pedál, tlačidlo aktivácie nitro systému,....atď) *
* = snímač nie je súčasťou dodávky, využíva sa existujúci snímač na vozidle alebo ak Vaše vozidlo tento snímač nemá, môžete ho dokúpiť
** = snímač nie je súčasťou dodávky, ak chcete využívať túto funkciu, musíte snímač dokúpiť
Snímanie všetkých deklarovaných veličín vyžaduje použitie snímačov alebo modulov, ktoré obvykle nie sú súčasťou dodávky, pretože sa buď už nachádzajú na vozidle alebo je nutné ich dokúpiť a domontovať - informujte sa prosím pred objednaním !
Výstupy:
- 2x výkonový (IGBT) zapaľovací výstup + 6x "logic-level" zapaľovací výstup
- 8x výstup na vstrekovacie ventily
- výstup na ovládanie krokového motorčeka (ovládanie voľnobehu)
- výstup na ovládanie relé palivového čerpadla
- výstup na ovládanie relé elektrického vodného čerpadla
- výstup na "shift-light"
- výstup na otáčkomer
- výstup na ovládanie solenoidového ventilu (boost-controllera)
- programovateľné výstupy na ovládanie rôznych príslušenstiev ( variabilné časovanie ventilov, výstražná kontrolka, nitro,...atď)
Ďalšia výbava modelu Base:
- montáž pomocou skrutiek (2x M6) : NA POŽIADANIE
- PC software VEMS Tune na nastavenie a naladenie riadiacej jednotky: áNO
- možnosť zobrazovať dáta z RJ na Smart phone: áNO (po dokúpení Bluetooth modulu)
Táto RJ je vhodná pre riadenie motora aj v týchto vozidlách:
Alfa Romeo 33/75 - 4 valcové benzínové atmosférické motory (okrem TwinSpark)
Alfa Romeo 145/146 - všetky benzínové motory 8V (okrem TwinSpark)
Alfa Romeo 155 - všetky benzínové motory 8V/16V (okrem TwinSpark)
Alfa Romeo GTV - všetky benzínové motory (okrem TwinSpark)
Alfa Romeo Spider - všetky benzínové motory (okrem TwinSpark)
Fiat 124,125,126,127,128,131, 500FLRD,600,850 - všetky benzínové atmosférické motory
Fiat Bravo/Brava/Marea - 1,2 16V - 1,4 12V - 1,6 16V - 1,8 16V
Fiat Barchetta - 1,8 16V ( motory so 4 ind. cievkami je nutné upraviť)
Fiat Cinquecento 0,7 - 0,9 -1,1
Fiat Coupé - 1,8 16V - 2,0 16V
Fiat Croma (old)- 1,6 - 2,0 8V/16V atmosf.
Fiat Doblo - všetky benzínové motory (okrem MultiAir) ( motory so 4 ind. cievkami je nutné upraviť)
Multipla - 1,6 16V ( motory so 4 ind. cievkami je nutné upraviť)
Fiat Palio/Siena - 1,2 - 1,6 8V/16V
Fiat Punto I. - 1,1 - 1,2 8V/16V - 1,6 8V
Fiat Punto II.+III. - 1,2 8V/16V - 1,4 - 1,8 16V ( motory so 4 ind. cievkami je nutné upraviť)
Fiat Tipo/Tempra - všetky benzínové motory
Fiat Ritmo/Regata - všetky benzínové motory
Fiat Seicento - 0,9 - 1,1
Fiat Stilo - 1,2 16V - 1,4 16V - 1,6 16V - 1,8 16V ( motory so 4 ind. cievkami je nutné upraviť)
Fiat Uno - všetky atmosférické benzínové motory
Fiat X1/9 - všetky benzínové motory
- pri inštalácii na všetky vozidlá je nutná úprava kabeláže alebo montáž redukčného konektora (kontaktujte nás pre bližšie info)
*- pri inštalácii na niektoré staršie modely je nutná mechanická úprava motora z dôvodu inštalácie snímačov a vstrekovania
**-pri inštalácii na niektoré novšie modely je nutné zachovať aj pôvodnú RJ motora z dôvodu kompatibility s CAN BUS zbernicou
Riadice jednotky VEMS sú určené iba pre použitie v motoristickom športe.